Mie's Winter

Follow|Home
Saturday, December 3 | 1 comments
 Assalamualaikum~

Setiap orang mesti ada pengalaman sendiri kan? Aku pun hado masa kecik² dulu. Tak silap aku masa tu aku 6 tahun kot. Wahh, enam tahun aku dah accident. Tak pandai jaga diri kan? Memey ah, main melintas je tak tengok kiri kanan. Padahal cikgu dah ajar dah awal² lagi.


So, macam ni ceritanya. Dah balik tadika dah. Bas pun hantar la semua penumpangnya ke rumah masing². Aku kecik² dulu takde orang berjemput macam korang ni. Balik tadika je mak bapak dah tunggu. Tapi, apakan daya, mak bapak aku sibuk kerja. ==' Bila bas tu sampai ke rumah aku, aku pun turun lah.


Then, aku u-turn untuk ke seberang sana. Disebabkan rumah aku di seberang sana, aku kena lalu depan bas tu. Ado paham? Tak paham, buat² paham jelah. Aku dengan steady nya berdiri depan bas tu sambil belek kuku yang nampak cantik pada pandangan mata aku. Agaknya driver bas tu tak perasan aku yang pendek tu tengah berdiri depan bas dia, dia lalu je lah.

Jadi nya macam ni.
Tak melambung sebenarnya. Jatuh je. Aku cuma ada parut kat tangan dan lutut. Tapi, nasib baik kan aku boleh hidup lagi? Aku bersyukur sangat, ALLAH bagi peluang kat aku lagi untuk aku hidup :D Sebenarnya driver tu tak perasan dia langgar aku. Lepas penjaga aku bawa pergi klinik, balik rumah, barulah dia datang jenguk! huff benci!

Parut tu aku ada lagi tau. Macam kenangan je. #jkjkjkjkjk Bila kawan aku nampak je parut aku kat tangan, mesti diorang sebok tanya. Aku ceritalah kisah sebenarnya. Ni antara reaksi diorang.

# Asal kau tak mati lagi? -Zura
# Bas? ke Basikal? -Akulupasapacakapni.

Zura tu memang nak kena! Sepetang aku tak cakap ngan dia. Kurang ajar mulut hang! Kat Surau pulak tu hang cakap gitu! Opss, panjang plak entri kali ni. Nak tebus untuk semalam, semalam, dan semalam. K byee~



Accident apa pulak korang pernah kena?  Meh cerita sket :D

Labels: , , ,



1 Comments available :

December 4, 2011 at 9:37 AM
Blogger w. said...

jahat betol si zura ni..

Post a Comment